zaterdag 1 oktober 2011

Healthy Life Style!!

Als zoonlief je al weken om de oren gooit dat je veel water moet drinken, dat hij dat superlekker vindt want dat zijn lichaam dan schoon wordt vanbinnen, en ook zijn bloed; als hij daarbij snoep/koekjes bewust afwijst om een komkommer te eten en je vertelt dat dat gezond is; als de school op de koop toe vorige week begonnen is met 10 weken fruit- en groenteschool te houden op school waarbij de kindjes op woensdag, donderdag en vrijdag fruit en groenten van school krijgen om samen op te eten.  Ook met het 40-jarig jubileum van mijn schoonouders in het vooruitzicht en de 13kg die ik vorig jaar op 10 weken tijd ben kwijtgeraakt dacht ik dat het eens tijd werd dat ik opnieuw op mijn eigen voeding ging letten.

Deze keer wil ik wel iets langer doorgaan dan vorig jaar.  Met behulp van het Dokter Frank dieet ging het toen wel vlot.  Dit jaar pak ik het wat grondiger aan, ga ik ook vooral ontgiften dus wil ik "The 17 Day Diet" uitproberen.  Vandaag is officieel dag 1, brunch gedaan met een lapje kaas en worteltjes.  Tussendoortje was ook worteltjes (regelmatig de koelkast ingedoken ^^), vanavond was het rode kool met zalm wat op zich misschien als een vreemde combinatie klinkt maar het was lekker!
Heb al 2 kopjes thee gedronken, 1,5 liter water dus nog 2 glazen en ik zit aan mijn aanbevolen dagelijkse hoeveelheid.  Strakjes nog een 3de kopje groene thee maar ik mis de koffie wel een beetje! Maar klagen doe ik niet.  Ik weet zelf ook wel dat ik mijn koffie met melk en suiker drink, andere manier is geen optie en aangezien ik geen suiker "mag" tijdens de eerste 17 dagen ga ik me daar ook aan houden.

Bij het boodschappen doen hebben we wel wat meer voeding mee gedaan die wel is toegestaan.. meer worteltjes! (lol), eitjes waarvan ik er 2 per dag mag (niet dat ik dit zal doen want dat lijkt me nou ook weer niet helemaal gezond) en peren om voor 2u 's middags te consumeren.
Ik heb nog heel wat te lezen in het boek maar langzaam maar zeker begint de vechtersmentaliteit er weer in te komen.  Dat, samen met het lekkere gevoel van een helemaal opgefriste 1ste verdieping doet me wel goed, om van het heerlijk lekkere weer nog maar te zwijgen.

Tot zover het dieet, op naaigebied gaat het ook vlot.  Ik heb nog anderhalve week totdat we weer naar de les kunnen.  Mijn jurk is in stoffen geknipt, ik weet hoeveel zoom ik moet houden maar ik mag hem helemaal in elkaar rijgen, zolang ik de instructies maar in mijn achterhoofd houd.
Dalijk ons ventje eens op bed gaan mikken, manlief zit in Aarschot met een maat om te geocachen dus heb zometeen het rijk voor mij alleen.. en de zolder, die ik nu een beetje gebombardeerd heb tot naai-atelier, is toch wel heel erg aanlokkelijk.  Best een grote kans dat ik daar mijn zaterdagavond ga uitbesteden.

Morgen ga we een kindercache proeflopen met een schoolvriendje van Trystan en zijn mama.  Hopen dat ze het een beetje leuk vinden, 't gaat over monstertjes en is ter voorbereiding van het Halloween-event.  Spannend!! En toch ook een beetje griezelig voor een zonnige zondagmiddag ;o)

Prettig weekend allemaal!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten