dinsdag 20 september 2011

Test doorstaan...

Vandaag was ik naar de Sanquin bloedbank geweest om mijn bloed te laten testen, om bloeddonor te worden.  Mijn ijzergehalte (hemoglobine geloof ik) was alvast goed met 8,6.  Bloeddruk was ook goed dus voor dat deel ben ik al goedgekeurd, nu nog wachten op de testen van de 4 buisjes bloed waarvan ik de resultaten binnen een paar weken te horen krijg.  Spannend!

Zaterdag op zondagnacht (3u30 's ochtends) heb ik mijn borduurwerkje afgemaakt.  Ja ik kan nou eenmaal niet constant aan iets doorwerken, dat moet met pauzes en ik wou het toch af hebben dus dan maar zo.  Zondagochtend tot vroeg in de middag bij de schoonouders op visite geweest.

Op poetsgebied heb ik "De Poetsweken" in het leven geroepen.  Gewoonlijk doe ik ieder jaar in de zomer eens flink mijn schouders zetten onder dingen die tijdens het schooljaar er gewoonlijk bij invliegen.  Deze zomer is het gewoon flutweer geweest maw heb ik niet veel kunnen presteren.  Maar niet getreurd, dan lossen we het op deze manier op.  Nu is het ook geen lekker weer maar nu ons ventje weer naar school is, kan ik het me ook veroorloven om even te gaan slapen als mijn lichaam te veel pijn doet en met dat in mijn achterhoofd is het toch wel een verademing, hoewel ik toch weer zo goed als altijd over mijn grenzen heen ga, en ik het dus weer moet bekopen.
Maar goed, de Poetsweken zijn ingedeeld in 7 weken, de 7 weken tot ons ventje zijn herfstvakantie.  Als dat niet lekker uitgedokterd is! En als ik me kan houden aan die redelijk strak tijdschema, dan zou het me moeten lukken om tegen zijn vakantie (nu nog 5.5 weken) alles aan kant te hebben.  Heel strak schema zoals ik al zei, alles is opgedeeld in 7 grote onderdelen: was, slaapkamers, badkamer, keuken (kleinschalig want deze had ik van de zomer al wel gedaan), woonkamer, berging en zolder.
Dus had ik vorige week "was week", nou de was is al een heel stuk opgeschoten, ben niet aan mijn doel toegekomen omdat ik gewoon een rotweek heb gehad met het weer en dus veel pijn, maar ik probeer het nu in combinatie met wat ik de komende weken gepland heb, te doen.
Deze week dus "slaapkamers week".  Voor onze boef zijn kamer had ik gisteren, vanmiddag en morgenochtend voor uitgetrokken maar gisteren heb ik zijn kamer helemaal afgekregen, met als gevolg dat ik vanmiddag voornamelijk was heb weggewerkt.  Kijk, zo schiet het toch maar lekker op!  We hebben vanaf het begin altijd gezegd dat zijn slaapkamer is om te slapen, niet om te spelen.  Zijn speelgoed ligt dus ook allemaal beneden zodat zijn kamer een oase van rust is, en dat heeft hij ook nodig.  Maar dit is ook de reden dat zijn kamer snel gedaan is want je hebt gewoon minder op te ruimen.

Morgen is het mijn 2de naailes, vind het zo spannend ook weer.  Heb wel alles al klaar liggen en zie het helemaal zitten, komt goed ;o)
Mijn beste vriendin Tamara heeft me uitgenodigd om donderdag gezellig bij haar wat bij te kletsen maar er kan nog wat tussen komen dus dat moeten we even afwachten.
Vrijdag is het vergadering van ons Geocache event.  8 Geocache teams die samen een Halloween event organiseren met verschillende caches, deze keer groots aangepakt omdat het het 5-jarig jubileum is.  Ook voor de kids wordt het iets heel speciaals met een knutselclub, schminktafel en spelletjeshoek.  's Nachts (en dit is echt STRIKT voor volwassenen alleen) is er een nachtcache door een bos en je weet nooit (maar wij lekker wel :P) wat je daar allemaal kan gebeuren.  Heb er erg veel zin in!

Ik ga nu maar eens afsluiten.  Vingers rusten en dalijk naar bed want heb het nodig, lange dag morgen :o)

Veel liefs en geluk met alles!
- Jana.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten